Tato diplomová práce se zabývá fenoménem influencerů, influencer marketingem a jejich využití pro společnost ETA. Klade si za cíl vytvořit projekt, ve kterém budou popsané možné využití influencer marketingu a sociálních sítí v marketingové komunikaci značky ETA. V této práci jsou nejprve vymezena teoretická východiska, která jsou stěžejní pro následnou analýzu. Dále jsou zde vysvětleny pojmy jako Word of Mouth marketing, influencer marketing, influenceři, včetně jejich rozřazení do skupin podle velikostí publika.
V praktické části je zpracovaná analýza silných a slabých stránek firmy ETA a jejich aktuálního využívání sociálních sítí a influencerů. Poznatky z analýz jsou následně zhodnoceny s konkurencí a využity pro samotný projekt.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is about the phenomenon of influencers, influencer marketing and their using for the company ETA. The aim is to create a project with an option of using influencer marketing and social media in ETA brand marketing communication. This thesis describes a theory that is important for subsequent analysis. Furthermore, the thesis explains concepts such as Word of Mouth marketing, influencer marketing, influencers, including their classification into groups according to the size of the audience. The practical part is an analysis of strengths and weaknesses of the ETA and their current using of social media and influencers. The findings from the analyses are then evaluated and used for the project.
Klíčová slova
influencer, influencer marketing, sociální sítě, marketing
Klíčová slova v angličtině
influencer, Influencer marketing, social media, marketing
Rozsah průvodní práce
98
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá fenoménem influencerů, influencer marketingem a jejich využití pro společnost ETA. Klade si za cíl vytvořit projekt, ve kterém budou popsané možné využití influencer marketingu a sociálních sítí v marketingové komunikaci značky ETA. V této práci jsou nejprve vymezena teoretická východiska, která jsou stěžejní pro následnou analýzu. Dále jsou zde vysvětleny pojmy jako Word of Mouth marketing, influencer marketing, influenceři, včetně jejich rozřazení do skupin podle velikostí publika.
V praktické části je zpracovaná analýza silných a slabých stránek firmy ETA a jejich aktuálního využívání sociálních sítí a influencerů. Poznatky z analýz jsou následně zhodnoceny s konkurencí a využity pro samotný projekt.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is about the phenomenon of influencers, influencer marketing and their using for the company ETA. The aim is to create a project with an option of using influencer marketing and social media in ETA brand marketing communication. This thesis describes a theory that is important for subsequent analysis. Furthermore, the thesis explains concepts such as Word of Mouth marketing, influencer marketing, influencers, including their classification into groups according to the size of the audience. The practical part is an analysis of strengths and weaknesses of the ETA and their current using of social media and influencers. The findings from the analyses are then evaluated and used for the project.
Klíčová slova
influencer, influencer marketing, sociální sítě, marketing
Klíčová slova v angličtině
influencer, Influencer marketing, social media, marketing
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Vypracujte přehled teoretických poznatků oblastí influencer marketingu, sociálních sítí a českých i slovenských influencerů.
II.Praktická část
Popiště a analyzujte současný stav marketingu sociálních sítí společnosti ETA.
Na základě výsledků zpracujte a vytvořte projekt využití influencer marketingu a sociálních sítí.
Projekt podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Vypracujte přehled teoretických poznatků oblastí influencer marketingu, sociálních sítí a českých i slovenských influencerů.
II.Praktická část
Popiště a analyzujte současný stav marketingu sociálních sítí společnosti ETA.
Na základě výsledků zpracujte a vytvořte projekt využití influencer marketingu a sociálních sítí.
Projekt podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ARON, Levin. Influencer Marketing for Brands: What YouTube and Instagram Can Teach You About the Future of Digital Advertising. 1st Edition. Apress, 2019. 161 s. ISBN 148425502X.
BACKALER, Joel. Digital influence: unleash the power of influencer marketing to accelerate your global business. 1st Edition. Cham: Palgrave Macmillan, 2018. 214 s. ISBN: 978-3-319-78396-3.
DWAYNE, Anderson. Instagram Reels Marketing. 1st Edition. Estalontech, 2020. 88 s. ISBN 9791220208888.
HULÁK, Jiří a Kristina ŠEMBEROVÁ. ETA v životě našich domácností. 1. vydání. Praha: Národní technické muzeum, 2020. 232 s. ISBN 978-80-906402-4-5.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. 1. vydání. Brno: Jan Melvil Publishing, 2019. 328 s. ISBN 978-80-7555-084-2.
Seznam doporučené literatury
ARON, Levin. Influencer Marketing for Brands: What YouTube and Instagram Can Teach You About the Future of Digital Advertising. 1st Edition. Apress, 2019. 161 s. ISBN 148425502X.
BACKALER, Joel. Digital influence: unleash the power of influencer marketing to accelerate your global business. 1st Edition. Cham: Palgrave Macmillan, 2018. 214 s. ISBN: 978-3-319-78396-3.
DWAYNE, Anderson. Instagram Reels Marketing. 1st Edition. Estalontech, 2020. 88 s. ISBN 9791220208888.
HULÁK, Jiří a Kristina ŠEMBEROVÁ. ETA v životě našich domácností. 1. vydání. Praha: Národní technické muzeum, 2020. 232 s. ISBN 978-80-906402-4-5.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. 1. vydání. Brno: Jan Melvil Publishing, 2019. 328 s. ISBN 978-80-7555-084-2.
Přílohy volně vložené
ne
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Pilík Michal, doc. Ing. Ph.D.
Oponent práce: Benyahya Petra, Ing. Ph.D.
Otázky vedoucího práce:
V jaké fázi implementace se daný návrh projektu nachází? V případě, že už firma projekt nebo jeho část realizovala nebo v současné době realizuje, jaké jsou reálné náklady a se kterým influencerem je buď už smlouva uzavřena nebo je jednání v pokročilém stádiu?
Otázky oponenta práce:
Kolik zákazníků musí firma získat, aby byl Váš projekt úspěšný? Jak má firma měřit povědomí o značce na soc. sítích? Jaké konkrétní přínosy Váš projekt přinese?
Jak jste stanovovala hodnotu spolupráce u jednotlivých influencerů v tabulce nákladů? Kteří influenceři dostanou největší hodnotu a proč právě oni?
Témata, podle kterých jste vybírala influencery, tedy domov, rodina, děti – jste stanovila sama, nebo to nějak vychází ze strategie firmy ETA?
Které příležitosti a hrozby jste chybně stanovila ve SWOT-analýze?
Jak ovlivňuje marketingovou komunikaci firmy výpadek dodávek některých druhů zboží?
Další otázky:
doc. PhDr. Dana Linhartová, CSc., Jak dlouho Vám trval rozhovor? Máte přepis rozhovoru na 2 stránkách textu? Jak jste zpracovávala rozhovor? Jaký je metodický postup? (zodpovězeno částečně)
Ing. Petra Barešová, Ph.D., Na str. 74 – Jak víte, že bylo úspěšné? Čím máte podloženou projektovou část? Co pro Vás bylo stěžejní pro ten projekt? Máte stejné zákazníky jako konkurence? (zodpovězeno částečně)