Cílem diplomové práce je vypracovat projekt, který povede ke zvyšování konkurenceschopnosti e-shopu s reklamními předměty www.promodarky.cz. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část vymezuje základní pojmy z oblasti konkurenceschopnosti, konkurence, budování značky, marketingového výzkumu a internetového prodeje. Praktickou část tvoří analytická a projektová část. V analytické části je charakterizován e-shop www.promodarky.cz a je zpracována analýza konkurenčního prostředí včetně Porterovy analýzy pěti sil. Dále byla provedena SWOT analýza a kvantitativní marketingový výzkum. Následuje projekt zvyšování konkurenceschopnosti e-shopu, který je vytvořen na základě výsledků získaných z provedených analýz. Projekt je zhodnocen pomocí nákladové, rizikové a časové analýzy.
Annotation in English
The aim of the diploma thesis is to develop a project to increase the competitiveness of the e-shop with promotional items www.promodarky.cz. The diploma thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part defines the basic concepts of competitiveness, competition, brand building, marketing research and Internet sales. The practical part consists of an analytical and project part.
The analytical part characterizes the e-shop www.promodarky.cz and analyzes the competitive environment, including Porter's analysis of the five forces. Like next were performed a SWOT analysis and quantitative marketing research. Finally, the project to increase the competitiveness of the e-shop is created on the basis of information obtained from the analyzes. The project is evaluated by cost, risk and time analysis.
Keywords
konkurenceschopnost, konkurence, značka, marketingový výzkum, e-shop, Analýza konkurenceschopnosti, SWOT analýza, Porterova analýza pěti sil
Keywords in English
Competitiveness, Competition, Brand, Marketing Research, E-shop, Analysis of Competitiveness, SWOT Analysis, Porter's Five Forces
Length of the covering note
94 s. (136 693 znaků)
Language
CZ
Annotation
Cílem diplomové práce je vypracovat projekt, který povede ke zvyšování konkurenceschopnosti e-shopu s reklamními předměty www.promodarky.cz. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část vymezuje základní pojmy z oblasti konkurenceschopnosti, konkurence, budování značky, marketingového výzkumu a internetového prodeje. Praktickou část tvoří analytická a projektová část. V analytické části je charakterizován e-shop www.promodarky.cz a je zpracována analýza konkurenčního prostředí včetně Porterovy analýzy pěti sil. Dále byla provedena SWOT analýza a kvantitativní marketingový výzkum. Následuje projekt zvyšování konkurenceschopnosti e-shopu, který je vytvořen na základě výsledků získaných z provedených analýz. Projekt je zhodnocen pomocí nákladové, rizikové a časové analýzy.
Annotation in English
The aim of the diploma thesis is to develop a project to increase the competitiveness of the e-shop with promotional items www.promodarky.cz. The diploma thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part defines the basic concepts of competitiveness, competition, brand building, marketing research and Internet sales. The practical part consists of an analytical and project part.
The analytical part characterizes the e-shop www.promodarky.cz and analyzes the competitive environment, including Porter's analysis of the five forces. Like next were performed a SWOT analysis and quantitative marketing research. Finally, the project to increase the competitiveness of the e-shop is created on the basis of information obtained from the analyzes. The project is evaluated by cost, risk and time analysis.
Keywords
konkurenceschopnost, konkurence, značka, marketingový výzkum, e-shop, Analýza konkurenceschopnosti, SWOT analýza, Porterova analýza pěti sil
Keywords in English
Competitiveness, Competition, Brand, Marketing Research, E-shop, Analysis of Competitiveness, SWOT Analysis, Porter's Five Forces
Research Plan
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Vypracujte kritickou rešerši literárních zdrojů pro oblast téma zvyšování konkurenceschopnosti e-shopů.
II. Praktická část
Analyzujte konkurenci e-shopu www.promodarky.cz a spokojenost zákazníků.
Na základě výsledků analýzy zpracujte projekt zvyšování konkurenceschopnosti e-shopu www.promodarky.cz.
Projekt podrobte nákladové, rizikové a časové analýze.
Závěr
Research Plan
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Vypracujte kritickou rešerši literárních zdrojů pro oblast téma zvyšování konkurenceschopnosti e-shopů.
II. Praktická část
Analyzujte konkurenci e-shopu www.promodarky.cz a spokojenost zákazníků.
Na základě výsledků analýzy zpracujte projekt zvyšování konkurenceschopnosti e-shopu www.promodarky.cz.
Projekt podrobte nákladové, rizikové a časové analýze.
Závěr
Recommended resources
FILL, Chris. Marketing Communications: Interactivity, Communities and Content. 5th Edition. London: Person Education Limited, 2019, 958 s. ISBN 978-0-273-71722-5.
HAGUE, Paul, Matthew HARRISON, Julia CUPMAN a Oliver TRUMAN. Market Research in Practice: An introduction to gaining greater market insight. 3rd Edition. London: KoganPage, 2016, 401 s. ISBN 978-0-7494-7585-7.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 4. vydání. Praha: Grada, 2013, 816 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada, 2019, 344 s. ISBN 978-80-271-0787-2.
TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada, 2017, 264 s. ISBN 978-80-271-0206-8.
Recommended resources
FILL, Chris. Marketing Communications: Interactivity, Communities and Content. 5th Edition. London: Person Education Limited, 2019, 958 s. ISBN 978-0-273-71722-5.
HAGUE, Paul, Matthew HARRISON, Julia CUPMAN a Oliver TRUMAN. Market Research in Practice: An introduction to gaining greater market insight. 3rd Edition. London: KoganPage, 2016, 401 s. ISBN 978-0-7494-7585-7.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 4. vydání. Praha: Grada, 2013, 816 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada, 2019, 344 s. ISBN 978-80-271-0787-2.
TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada, 2017, 264 s. ISBN 978-80-271-0206-8.
Enclosed appendices
DP tyto přílohy neobsahuje.
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Vedoucí práce: Chovancová Miloslava, doc. Ing. CSc.
Oponent práce: Barešová Petra, Ing. MSc, Ph.D.
Otázky vedoucího práce:
V matici analýzy SWOT (tabulka 10, s. 67) uvádíte v boxu Příležitosti, silnou značku. Můžete prosím vysvětlit, proč?
Vysvětlete, prosím, co bylo základem pro Vaše stanovení faktorů k hodnocení konkurentů?
Objasněte, prosím, proč nebyla provedena podrobnější demografická identifikace respondentů v dotazníkovém šetření?
Otázky oponenta práce:
Na základě, čeho jste hodnotila proces objednávky v analýze konkurence? A co vše jste zahrnula a podle čeho vyhodnotila faktor „orientace“?
V projektové části navrhujete 4 akční plány, které by měly přispět ke zvýšení konkurenceschopnosti. Který z těchto návrhů podle Vás nejvíce přispěje ke zvýšení konkurenceschopnosti? Čím se jednotlivé návrhy od konkurence liší?
V projektu navrhujete množstevní a věrnostní slevy, jak jste tyto návrhy stanovila a prokalkulovala?
Další otázky:
Ing. Petra Barešová, Ph.D. Jakto že máte ve SWOT analýze největší příležitost „rozšíření dodavatelů“? (nezodpovězeno)