Informace o kvalifikační práci The impact of Social Media on Consumers' Purchase Behaviour amidst the Covid-19 Pandemic: using Absa Bank, Ghana as a case study
Konvenční přístup k návštěvě bankovní haly se začal měnit kvůli Covid-19. Propuknutí koronaviru (COVID-19) je první a nejpřednější lidskou katastrofou na světě, která postihuje miliony lidí, a má velký dopad na globální ekonomiku různými způsoby. Globální dopad epidemie COVID-19 je pociťován v celé délce a šíři národů a kontinentů od jejího vzniku v lednu 2020.
Celosvětová zdravotní krize COVID-19, stejně jako reakce vlád, jako jsou ekonomická uzamčení, vyvolaly potřebu pro bezkontaktní finanční zboží a služby, což urychluje přechod na digitální bankovnictví v mnoha zemích (Yeganeh, 2021). Cílem projektu bylo zjistit efektivitu sociálních médií při posilování přítomnosti Absa Bank na trhu v Jižní Africe. Výzkum byl proveden ve spolupráci s oddělením marketingu a komunikace společnosti Absa. Cílem studie bylo dozvědět se o současných platformách sociálních médií společnosti Absa, o tom, jak je spotřebitelé používají a jak s nimi komunikují.
Pro účely dokončení této práce byla primární data získána od 210 zákazníků (n=210) prostřednictvím online polostrukturovaných dotazníků a telefonických rozhovorů zaměřených na zkoumání dopadu sociálních médií na nákupní chování spotřebitelů v době pandemie Covid-19: pomocí Absa Bank, Ghana jako případová studie.
Konkrétní cíle jsou následující:
1. Chcete-li se dozvědět více o aktuální strategii společnosti Absa pro zapojení do sociálních médií a o tom, jak banka spolupracuje se svými spotřebiteli.
2. Zjistěte, které kanály sociálních médií používá Absa Ghana k interakci se svými spotřebiteli.
3. Poradit společnosti Absa, jak co nejlépe využít kanály sociálních médií, aby se aktivněji a efektivněji spojila se spotřebiteli a rozšířila svou přítomnost na trhu
Výsledky studie byly většinou hlášeny pomocí popisných statistik
Anotace v angličtině
The conventional approach of going to the banking hall started to change because of the Covid-19. The coronavirus (COVID-19) outbreak is the world's first and foremost human disaster, affecting millions of people, and it has greatly impacted the global economy in diverse ways. The global effect of the COVID-19 epidemic has been felt throughout the length and width of nations and continents since its emergence in January 2020.
The worldwide COVID-19 health crisis, as well as governments' reactions such as economic lockdowns, raised the need for contactless financial goods and services, hastening the transition to digital banking in many nations (Yeganeh, 2021). The goal of the project was to determine the efficiency of social media in boosting Absa Bank's market presence in South Africa. The research was carried out in collaboration with Absa's Marketing and Communications departments. The study's goal was to learn about Absa's present social media platforms, how consumers use them, and how they interact with them.
For the purpose of completing this thesis, primary data was sourced from 210 customers (n=210) through online semi-structured questionnaires and telephone interviews aimed at examining the impact of social media on Consumers' Purchase Behaviour amidst the Covid-19 Pandemic: using Absa Bank, Ghana as a case study.
The specific objectives are as follows:
1. To learn more about Absa's current social media engagement strategy and how the bank engages with its consumers.
2. Determine which social media channels Absa Ghana uses to interact with its consumers.
3. To advise Absa on how to make the most of social media channels in order to connect with consumers more actively and efficiently and expand its market presence
The study's findings were mostly reported using descriptive statistics.
Klíčová slova
bankovní průmysl; marketing, sociální média; Absa Bank, Ghanská komise; pandemický; vládní omezení
Klíčová slova v angličtině
COVID-19, banking industry, marketing, social media; Absa Bank, Ghana Commission; pandemic; government restrictions
Rozsah průvodní práce
104 stran
Jazyk
AN
Anotace
Konvenční přístup k návštěvě bankovní haly se začal měnit kvůli Covid-19. Propuknutí koronaviru (COVID-19) je první a nejpřednější lidskou katastrofou na světě, která postihuje miliony lidí, a má velký dopad na globální ekonomiku různými způsoby. Globální dopad epidemie COVID-19 je pociťován v celé délce a šíři národů a kontinentů od jejího vzniku v lednu 2020.
Celosvětová zdravotní krize COVID-19, stejně jako reakce vlád, jako jsou ekonomická uzamčení, vyvolaly potřebu pro bezkontaktní finanční zboží a služby, což urychluje přechod na digitální bankovnictví v mnoha zemích (Yeganeh, 2021). Cílem projektu bylo zjistit efektivitu sociálních médií při posilování přítomnosti Absa Bank na trhu v Jižní Africe. Výzkum byl proveden ve spolupráci s oddělením marketingu a komunikace společnosti Absa. Cílem studie bylo dozvědět se o současných platformách sociálních médií společnosti Absa, o tom, jak je spotřebitelé používají a jak s nimi komunikují.
Pro účely dokončení této práce byla primární data získána od 210 zákazníků (n=210) prostřednictvím online polostrukturovaných dotazníků a telefonických rozhovorů zaměřených na zkoumání dopadu sociálních médií na nákupní chování spotřebitelů v době pandemie Covid-19: pomocí Absa Bank, Ghana jako případová studie.
Konkrétní cíle jsou následující:
1. Chcete-li se dozvědět více o aktuální strategii společnosti Absa pro zapojení do sociálních médií a o tom, jak banka spolupracuje se svými spotřebiteli.
2. Zjistěte, které kanály sociálních médií používá Absa Ghana k interakci se svými spotřebiteli.
3. Poradit společnosti Absa, jak co nejlépe využít kanály sociálních médií, aby se aktivněji a efektivněji spojila se spotřebiteli a rozšířila svou přítomnost na trhu
Výsledky studie byly většinou hlášeny pomocí popisných statistik
Anotace v angličtině
The conventional approach of going to the banking hall started to change because of the Covid-19. The coronavirus (COVID-19) outbreak is the world's first and foremost human disaster, affecting millions of people, and it has greatly impacted the global economy in diverse ways. The global effect of the COVID-19 epidemic has been felt throughout the length and width of nations and continents since its emergence in January 2020.
The worldwide COVID-19 health crisis, as well as governments' reactions such as economic lockdowns, raised the need for contactless financial goods and services, hastening the transition to digital banking in many nations (Yeganeh, 2021). The goal of the project was to determine the efficiency of social media in boosting Absa Bank's market presence in South Africa. The research was carried out in collaboration with Absa's Marketing and Communications departments. The study's goal was to learn about Absa's present social media platforms, how consumers use them, and how they interact with them.
For the purpose of completing this thesis, primary data was sourced from 210 customers (n=210) through online semi-structured questionnaires and telephone interviews aimed at examining the impact of social media on Consumers' Purchase Behaviour amidst the Covid-19 Pandemic: using Absa Bank, Ghana as a case study.
The specific objectives are as follows:
1. To learn more about Absa's current social media engagement strategy and how the bank engages with its consumers.
2. Determine which social media channels Absa Ghana uses to interact with its consumers.
3. To advise Absa on how to make the most of social media channels in order to connect with consumers more actively and efficiently and expand its market presence
The study's findings were mostly reported using descriptive statistics.
Klíčová slova
bankovní průmysl; marketing, sociální média; Absa Bank, Ghanská komise; pandemický; vládní omezení
Klíčová slova v angličtině
COVID-19, banking industry, marketing, social media; Absa Bank, Ghana Commission; pandemic; government restrictions
Zásady pro vypracování
Introduction
Define the objectives and the application methods used in the Master´s thesis.
I.Theoretical part
Prepare literature review focusing on consumer behavior and social media channels in the banking sector in Ghana.
II.Practical part
Describe the structure and activities of Absa Bank, Madina branch.
Analyze and evaluate the behavior of customers of Absa Bank (Madina) in the midst of Covid -19.
Develop a project to enhance social media usage/channels of Absa Bank (Madina) in communicating (building stronger relationship) with customers.
Elaborate the cost, time and risk factors of the project.
Conclusion
Zásady pro vypracování
Introduction
Define the objectives and the application methods used in the Master´s thesis.
I.Theoretical part
Prepare literature review focusing on consumer behavior and social media channels in the banking sector in Ghana.
II.Practical part
Describe the structure and activities of Absa Bank, Madina branch.
Analyze and evaluate the behavior of customers of Absa Bank (Madina) in the midst of Covid -19.
Develop a project to enhance social media usage/channels of Absa Bank (Madina) in communicating (building stronger relationship) with customers.
Elaborate the cost, time and risk factors of the project.
Conclusion
Seznam doporučené literatury
TURNER, Josh. Booked: The Digital Marketing and Social Media Appointment Setting System for Anyone Looking for a Steady Stream of Leads, Appointments, and New Clients: Revised. Josh Turner, 2017. ISBN 0692842209, 9780692842201
KANE, Allan. SOCIAL MEDIA MARKETING AND ONLINE BUSINESS 2021: Beyond 2020! Rise to the top of the Main eCommerce Platforms Using the Most Unscrupulous and Winning Tactics of Instagram, YouTube & Facebook, 2020. ISBN B08HHS4J1D
KOTLER, P., KARTAJAYA, H., KOSHY, A., and SETIAWAN, I. Marketing 5.0: Technology for Humanity: Hoboken, New Jersey: Wiley, 2021, ISBN 9781119668510.
KOTLER, P., and ARMSTRONG, G. Principles of marketing: 17/e: Hoboken, New Jersey: Pearson Higher Education, 2018, ISBN 9780134492513.
KOTLER, P., ARMSTRONG, G., and OPRESNIK, M.O. Principles of marketing Global Edition: 18/e: KAO Park, Hockham Way, Harlow, Essex CM17 9SR United Kingdom: Pearson Higher Education, 2021, ISBN 978-0-13-576659-0
Seznam doporučené literatury
TURNER, Josh. Booked: The Digital Marketing and Social Media Appointment Setting System for Anyone Looking for a Steady Stream of Leads, Appointments, and New Clients: Revised. Josh Turner, 2017. ISBN 0692842209, 9780692842201
KANE, Allan. SOCIAL MEDIA MARKETING AND ONLINE BUSINESS 2021: Beyond 2020! Rise to the top of the Main eCommerce Platforms Using the Most Unscrupulous and Winning Tactics of Instagram, YouTube & Facebook, 2020. ISBN B08HHS4J1D
KOTLER, P., KARTAJAYA, H., KOSHY, A., and SETIAWAN, I. Marketing 5.0: Technology for Humanity: Hoboken, New Jersey: Wiley, 2021, ISBN 9781119668510.
KOTLER, P., and ARMSTRONG, G. Principles of marketing: 17/e: Hoboken, New Jersey: Pearson Higher Education, 2018, ISBN 9780134492513.
KOTLER, P., ARMSTRONG, G., and OPRESNIK, M.O. Principles of marketing Global Edition: 18/e: KAO Park, Hockham Way, Harlow, Essex CM17 9SR United Kingdom: Pearson Higher Education, 2021, ISBN 978-0-13-576659-0
Přílohy volně vložené
Questionnaire
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Supervisor: Michael Adu Kwarteng
1. What is your motivation for designing this project for Absa and in Ghana? Answered partly
2. If you were degign your project again, what would you have achange or added to the project? answered partly
3. What methods or sampling technique did you employ in your analytical part of yout thesis? Answered partly
Reviewer: doc. Pilík
How challenging is it generally to enforce change in banks in Ghana and how challenging will your project be? Answered partly.