Tahle bakalářská práce je zaměřená na vytvoření podnikatelského plánu pro e-commerce s módou. Práce je rozdělená na dvě samostatné časti, které jsou vzájemně propojené - teoretickou a praktickou. Teoretická část opisuje základní pojmy, které jsou spojeny s podnikáním, formy podnikání a proces tvorby podnikatelského plánu. Praktická část aplikuje opsanou teorii a její hlavním cílem je vyprodukovat podnikatelský plán.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis aims to create a business plan for fashion e-commerce and find out whether the plan is viable. The thesis is divided into two parts that are interconnected - the theoretical and the practical. The theoretical part describes basic terms connected to entrepreneurship, forms of business, and the process of creating a business plan. The practical part applies described theory, and its main purpose is to produce a business plan.
entrepreneur, business plan, e-commerce, fashion, sole proprietorship
Rozsah průvodní práce
72 s. (82 517 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tahle bakalářská práce je zaměřená na vytvoření podnikatelského plánu pro e-commerce s módou. Práce je rozdělená na dvě samostatné časti, které jsou vzájemně propojené - teoretickou a praktickou. Teoretická část opisuje základní pojmy, které jsou spojeny s podnikáním, formy podnikání a proces tvorby podnikatelského plánu. Praktická část aplikuje opsanou teorii a její hlavním cílem je vyprodukovat podnikatelský plán.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis aims to create a business plan for fashion e-commerce and find out whether the plan is viable. The thesis is divided into two parts that are interconnected - the theoretical and the practical. The theoretical part describes basic terms connected to entrepreneurship, forms of business, and the process of creating a business plan. The practical part applies described theory, and its main purpose is to produce a business plan.
Shelton, Hal. 2017. The Secrets to Writing a Successful Business Plan: A Pro Shares a Step-By-Step Guide to Creating a Plan That Gets Results. 2nd ed. Rockville, MD: Summit Valley Press.
Srpová, Jitka, and Václav Řehoř. 2010. Základy podnikání: teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. Prague: Grada.
Valentin, Erhard K. 2015. Business Planning and Market Strategy. Los Angeles: SAGE.
Vochozka, Marek, and Petr Mulač, et al. 2012. Podniková ekonomika. Finanční řízení. Prague: Grada.
Shelton, Hal. 2017. The Secrets to Writing a Successful Business Plan: A Pro Shares a Step-By-Step Guide to Creating a Plan That Gets Results. 2nd ed. Rockville, MD: Summit Valley Press.
Srpová, Jitka, and Václav Řehoř. 2010. Základy podnikání: teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. Prague: Grada.
Valentin, Erhard K. 2015. Business Planning and Market Strategy. Los Angeles: SAGE.
Vochozka, Marek, and Petr Mulač, et al. 2012. Podniková ekonomika. Finanční řízení. Prague: Grada.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou práci. Po přečtení posudků vedoucího a oponenta byly položeny následující otázky:
Could you explain the price and justify the purchase?
Your topic touches on very current topics: IPV, SA, SH. What project and/or initiative do you feel is missing on the Czech market (besides your business idea) that could change the status quo? – Potentially for a cooperation.
On page 39 you write „Creating a community of people will make a big step forward to a better future where the lives of many abused women will be changed“ but you seem to be making unisex T-shirts. Are you planning on adding a product range for men who are targets of IPV/SA/SH, too?
How about old people?
How do you want to sell 2600 T-shirts in the second year? Do you think it is realistic?
How do you want to attract customers?
Studentka na otázky odpověděla.