Teoretická časť bakalárskej práce skúma smerovanie grafického dizajnu s nástupom
osobného počítača a expanziu online priestoru. Približuje, rovnako, súčasné trendy a rieši problematiku prepojenia vizuálnej identity s webom a sociálnymi sieťami. Konfrontuje a syntetizuje obsah vizuálnej komunikácie vybraných značiek. V praktickej časti nám práca ponúka náhľad a priblíženie značky Dusha, a to jej koncept a popis novej vizuálnej identity.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the bachelor thesis examines the direction of graphic design with the introduction of personal computer and expansion of online space. It analyzes current trends and addresses the issue of connecting visual identity with the web and social networks. It compares and analyzes the visual communication of selected brands. In the practical part is presentation the Dusha brand, its concept and a description of the new visual identity.
Teoretická časť bakalárskej práce skúma smerovanie grafického dizajnu s nástupom
osobného počítača a expanziu online priestoru. Približuje, rovnako, súčasné trendy a rieši problematiku prepojenia vizuálnej identity s webom a sociálnymi sieťami. Konfrontuje a syntetizuje obsah vizuálnej komunikácie vybraných značiek. V praktickej časti nám práca ponúka náhľad a priblíženie značky Dusha, a to jej koncept a popis novej vizuálnej identity.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the bachelor thesis examines the direction of graphic design with the introduction of personal computer and expansion of online space. It analyzes current trends and addresses the issue of connecting visual identity with the web and social networks. It compares and analyzes the visual communication of selected brands. In the practical part is presentation the Dusha brand, its concept and a description of the new visual identity.
Rozsah teoretické práce minimálně 25 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě na Portál IS/STAG (dle předepsané celouniverzitní šablony viz Směrnice rektora č. 33/2019) a ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků práce v pevné vazbě (v jedné z nich bude vlepeno CD) a 1 výtisk graficky zpracované bakalářské práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část: analýza vybraných vizuálních identit z digitálního prostředí
2. Praktická část: řešení vizuální identity online značky
Zásady pro vypracování
Rozsah teoretické práce minimálně 25 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě na Portál IS/STAG (dle předepsané celouniverzitní šablony viz Směrnice rektora č. 33/2019) a ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků práce v pevné vazbě (v jedné z nich bude vlepeno CD) a 1 výtisk graficky zpracované bakalářské práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část: analýza vybraných vizuálních identit z digitálního prostředí
2. Praktická část: řešení vizuální identity online značky
Seznam doporučené literatury
AIREY, David. Logo design love: a guide to creating iconic brand identities. Berkeley, CA: New Riders, c2010, xi, 203 s. Voices that matter. ISBN 9780321660763
HORNÝ, Stanislav. Praktická učebnice tvorby firemního stylu. [Průhonice]: Professional Publishing, 2016, 187 s. ISBN 9788090659438
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2019, 325 s. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-084-2
NEUMEIER, Marty. The brand gap: jak překlenout propast mezi obchodní strategií a designem. Praha: AnFas, c2008, 186 s. ISBN 9788025421505
WHEELER, Alina. Designing brand identity: an essential guide for the entire branding team. Fifth edition. Hoboken: Wiley, [2018], xi, 324 s. ISBN 9781118980828
Seznam doporučené literatury
AIREY, David. Logo design love: a guide to creating iconic brand identities. Berkeley, CA: New Riders, c2010, xi, 203 s. Voices that matter. ISBN 9780321660763
HORNÝ, Stanislav. Praktická učebnice tvorby firemního stylu. [Průhonice]: Professional Publishing, 2016, 187 s. ISBN 9788090659438
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2019, 325 s. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-084-2
NEUMEIER, Marty. The brand gap: jak překlenout propast mezi obchodní strategií a designem. Praha: AnFas, c2008, 186 s. ISBN 9788025421505
WHEELER, Alina. Designing brand identity: an essential guide for the entire branding team. Fifth edition. Hoboken: Wiley, [2018], xi, 324 s. ISBN 9781118980828
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Teoretická práce rozsahem i kvalitou odpovídá nárokům kladeným na bakalářskou práci. Tematicky přináší sumu informací spojených s problematikou tvorby internetových obchodů s oděvy a snahou o ekologičtější způsob odívání.
Praktická část – základem firemní identity je dynamické logo internetového obchodu “Dusha”, kdy je značka místo jedním logem reprezentována hned několika rovnocennými variantami. Komise se shodla na názoru, že celkově grafický návrh internetového obchodu odpovídá způsobu, jakým se podobné obchody v současné době prezentují. K lepšímu hodnocení chyběla větší dávka originality.
Obhajoba – přesvědčivý, zasvěcený výklad, bez problémů studentka odpověděla na všechny doplňující otázky.