Cílem diplomové práce je navrhnout vzdělávací program pro řízení generace Z zaměřený na manažery obchodních týmů v pojišťovně Kooperativa, Agentura jižní Morava. V teoretické části se práce zaměřuje na obecnou charakteristiku generací, primárně těch, které působí na českém pracovním trhu. V souvislosti se vstupem generace Z na pracovní trh přibližuje tato práce problematiku řízení lidských zdrojů a zodpovědnosti liniových manažerů v oblasti personálních činností. V praktické části byl vyhodnocen kvalitativní výzkum a odkryty rezervy v práci manažerů ve zkoumaných činnostech. K získání potřebných dat byli osloveni manažeři společnosti Kooperativa na straně jedné, a zástupci generace Z pracující v této pojišťovně na straně druhé. V projektové části je navrhnutý vzdělávací program, který může napomoci k posílení manažerských kompetencí v souvislosti s řízením generace Z.
Anotace v angličtině
The aim of the diploma thesis is to design an educational program for the management of the Z generation focused on the managers of business teams in the Kooperativa insurance company, South Moravia Agency. In the theoretical part, the characteristics concern generations of work, primarily those that operate in the Czech labor market. In connection with the entry of Generation Z into the labor market, this work approaches the issue of human resource management and the responsibilities of line managers in the field of personnel activities. In the practical part, qualitative research was evaluated and reserves in the work of managers in the researched activities were revealed. The managers of Kooperativa, on the one hand, and representatives of the Z generation working in this insurance company, on the other, were contacted to obtain the necessary data. The project part proposes an educational program that can help strengthen managerial competencies in connection with the management of Generation Z.
Klíčová slova
generace, generace Z, personální činnosti, řízení lidí, manažer, kompetence, vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
generation, generation Z, personnel activities, people management, manager, competence, education
Rozsah průvodní práce
78 s. (111 323 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je navrhnout vzdělávací program pro řízení generace Z zaměřený na manažery obchodních týmů v pojišťovně Kooperativa, Agentura jižní Morava. V teoretické části se práce zaměřuje na obecnou charakteristiku generací, primárně těch, které působí na českém pracovním trhu. V souvislosti se vstupem generace Z na pracovní trh přibližuje tato práce problematiku řízení lidských zdrojů a zodpovědnosti liniových manažerů v oblasti personálních činností. V praktické části byl vyhodnocen kvalitativní výzkum a odkryty rezervy v práci manažerů ve zkoumaných činnostech. K získání potřebných dat byli osloveni manažeři společnosti Kooperativa na straně jedné, a zástupci generace Z pracující v této pojišťovně na straně druhé. V projektové části je navrhnutý vzdělávací program, který může napomoci k posílení manažerských kompetencí v souvislosti s řízením generace Z.
Anotace v angličtině
The aim of the diploma thesis is to design an educational program for the management of the Z generation focused on the managers of business teams in the Kooperativa insurance company, South Moravia Agency. In the theoretical part, the characteristics concern generations of work, primarily those that operate in the Czech labor market. In connection with the entry of Generation Z into the labor market, this work approaches the issue of human resource management and the responsibilities of line managers in the field of personnel activities. In the practical part, qualitative research was evaluated and reserves in the work of managers in the researched activities were revealed. The managers of Kooperativa, on the one hand, and representatives of the Z generation working in this insurance company, on the other, were contacted to obtain the necessary data. The project part proposes an educational program that can help strengthen managerial competencies in connection with the management of Generation Z.
Klíčová slova
generace, generace Z, personální činnosti, řízení lidí, manažer, kompetence, vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
generation, generation Z, personnel activities, people management, manager, competence, education
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši a teoretická východiska týkající se řízení pracovníků se zaměřením na generaci Z.
2. Stanovte hlavní cíl, formulujte výzkumné otázky a zvolte vhodné výzkumné metody.
3. Proveďte primární výzkum metodou osobních rozhovorů s manažery týmů. Závěry získané ze sekundárních zdrojů týkajících se generace Z ověřte primárním výzkumem metodou Focus group se zástupci této generace.
4. Vyhodnoťte výsledky primárních výzkumů, zodpovězte výzkumné otázky a formulujte relevantní závěry.
5. V projektové části navrhněte, na základě výsledků primárního výzkumu, vzdělávací program pro manažery obchodních týmů tak, aby zohlednil specifika řízení pracovníků generace Z.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši a teoretická východiska týkající se řízení pracovníků se zaměřením na generaci Z.
2. Stanovte hlavní cíl, formulujte výzkumné otázky a zvolte vhodné výzkumné metody.
3. Proveďte primární výzkum metodou osobních rozhovorů s manažery týmů. Závěry získané ze sekundárních zdrojů týkajících se generace Z ověřte primárním výzkumem metodou Focus group se zástupci této generace.
4. Vyhodnoťte výsledky primárních výzkumů, zodpovězte výzkumné otázky a formulujte relevantní závěry.
5. V projektové části navrhněte, na základě výsledků primárního výzkumu, vzdělávací program pro manažery obchodních týmů tak, aby zohlednil specifika řízení pracovníků generace Z.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a TAYLOR, Stephen. 2015. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy: 13. vydání. Praha: Grada Publishing, 920 s. ISBN 9788024752587.
BERG, Monika van den. 2020. Jak se vzájemně chápat: generace X, Y, Z. Praha: Grada, 228 s. ISBN 9788024721392.
HORVÁTHOVÁ, Petra, BLÁHA, Jiří a ČOPÍKOVÁ, Andrea. 2016. Řízení lidských zdrojů: nové trendy. Praha: Management Press, 428 s. ISBN 9788072614301.
SCOTT, Kim Malone. 2018. Radikální otevřenost: jak být silným lídrem a přitom neztrácet lidskost. Přeložil Simona JAVŮRKOVÁ. V Brně: Jan Melvil Publishing, Žádná velká věda, 336 s. ISBN 978-80-7555-048-4.
ŠIKÝŘ, Martin. 2016. Personalistika pro manažery a personalisty. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada. Manažer, 205 s. ISBN 978-80-247-5870-1.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a TAYLOR, Stephen. 2015. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy: 13. vydání. Praha: Grada Publishing, 920 s. ISBN 9788024752587.
BERG, Monika van den. 2020. Jak se vzájemně chápat: generace X, Y, Z. Praha: Grada, 228 s. ISBN 9788024721392.
HORVÁTHOVÁ, Petra, BLÁHA, Jiří a ČOPÍKOVÁ, Andrea. 2016. Řízení lidských zdrojů: nové trendy. Praha: Management Press, 428 s. ISBN 9788072614301.
SCOTT, Kim Malone. 2018. Radikální otevřenost: jak být silným lídrem a přitom neztrácet lidskost. Přeložil Simona JAVŮRKOVÁ. V Brně: Jan Melvil Publishing, Žádná velká věda, 336 s. ISBN 978-80-7555-048-4.
ŠIKÝŘ, Martin. 2016. Personalistika pro manažery a personalisty. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada. Manažer, 205 s. ISBN 978-80-247-5870-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Aké sú Vaše osobné skúsenosti s riadením pracovníkov z generácie Z?
Charakterizujte podstatu personálneho marketingu a možnosti jeho využitia vo vzťahu k skúmanej problematike.
V kontexte skúmanej problematiky a v podmienkach Kooperativa pojišťovna, a.s. konkretizujte rozdiely medzi generáciou Z a mileniálmi. Sú medzigeneračné rozdiely aj kultúrne podmienené?
Identifikujte limity prezentovaných návrhov v projektovej časti záverečnej práce.
Studentka odpověděla na položené otázky.