Tato diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací vybrané produktové řady společnosti Emco. Na základě rešerše odborné literatury jsou popsány základní pojmy související s tématem práce jako je komunikace značky a její jednotlivé marketingové nástroje, rychloobrátkové spotřební zboží a marketing v oblasti zdravé výživy. Cílem práce je zjistit, jak efektivně společnost Emco využívá jednotlivých nástrojů komunikačního mixu bezcukrové řady SUPER. Pomocí provedeného kvantitativního výzkumu je zkoumáno povědomí spotřebitelů o současné marketingové kampani a jejich postoj k použitým nástrojům. V rámci kvalitativního výzkumu jsou zjištěny poznatky o vybrané produktové řadě a její současné marketingové komunikaci od produktového manažera společnosti Emco. Na základě výzkumných zjištění efektivity současné marketingové komunikace je v projektové části navržena komunikační kampaň a nastaven komunikační plán vybrané řady na rok 2023.
Anotace v angličtině
The following thesis analyses concrete product marketing strategies set out by the Emco brand, particularly delving into Emco's use of individual marketing mix tools towards their sugar free SUPER series product line. Initial investigation looks into an academic literature review and builds upon scholarly ideas on which this thesis is set out. Key topics include brand communication and its individual marketing tools, fast moving consumer goods and marketing within the field of healthy nutrition. Through the process of quantitative analyses, consumer awareness of current marketing campaigns and their attitude to utilised tools is examined. Additional, qualitative research, in the form of an interview with the product manager at Emco, reveals knowledge about the SUPER product line and the marketing communication strategies used. In light of the academic literature, quantitative and qualitative analyses of Emco's current SUPER product brand marketing, an advised adapted campaign has been designed in the conclusive segment of this thesis, describing an effective market communication plan for the year 2023.
Tato diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací vybrané produktové řady společnosti Emco. Na základě rešerše odborné literatury jsou popsány základní pojmy související s tématem práce jako je komunikace značky a její jednotlivé marketingové nástroje, rychloobrátkové spotřební zboží a marketing v oblasti zdravé výživy. Cílem práce je zjistit, jak efektivně společnost Emco využívá jednotlivých nástrojů komunikačního mixu bezcukrové řady SUPER. Pomocí provedeného kvantitativního výzkumu je zkoumáno povědomí spotřebitelů o současné marketingové kampani a jejich postoj k použitým nástrojům. V rámci kvalitativního výzkumu jsou zjištěny poznatky o vybrané produktové řadě a její současné marketingové komunikaci od produktového manažera společnosti Emco. Na základě výzkumných zjištění efektivity současné marketingové komunikace je v projektové části navržena komunikační kampaň a nastaven komunikační plán vybrané řady na rok 2023.
Anotace v angličtině
The following thesis analyses concrete product marketing strategies set out by the Emco brand, particularly delving into Emco's use of individual marketing mix tools towards their sugar free SUPER series product line. Initial investigation looks into an academic literature review and builds upon scholarly ideas on which this thesis is set out. Key topics include brand communication and its individual marketing tools, fast moving consumer goods and marketing within the field of healthy nutrition. Through the process of quantitative analyses, consumer awareness of current marketing campaigns and their attitude to utilised tools is examined. Additional, qualitative research, in the form of an interview with the product manager at Emco, reveals knowledge about the SUPER product line and the marketing communication strategies used. In light of the academic literature, quantitative and qualitative analyses of Emco's current SUPER product brand marketing, an advised adapted campaign has been designed in the conclusive segment of this thesis, describing an effective market communication plan for the year 2023.
Na základě výzkumných zjištění efektivity současné marketingové komunikace navrhněte komunikační kampaň a nastavte komunikační plán vybrané řady na rok 2023.
Zásady pro vypracování
Na základě rešerše odborné literatury zpracujte teoretická východiska vztahující se k marketingové komunikaci v oblasti zdravé výživy.
Formulujte cíl, výzkumné otázky a metodický postup práce.
Charakterizujte společnost Emco, specifikujte produktové portfolio, blíže popište vybranou produktovou řadu a vymezte její cílovou skupinu.
Proveďte SWOT analýzu a analýzu konkurenčního prostředí.
Na základě výzkumných zjištění efektivity současné marketingové komunikace navrhněte komunikační kampaň a nastavte komunikační plán vybrané řady na rok 2023.
Seznam doporučené literatury
FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. Vyd. 3. Praha: Management Press, Albatros Media a.s., 2005. ISBN 978-80-7261-237-6
KARLÍČEK, Miroslav a KRÁL, Petr. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-3541-2.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-0787-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka & MIKEŠ, Jiří. Reklama Jak dělat reklamu - 4., aktualizované a doplněné vydání. Praha, Česko: Grada Publishing. 2018. ISBN 978-80-271-2119-9
Seznam doporučené literatury
FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. Vyd. 3. Praha: Management Press, Albatros Media a.s., 2005. ISBN 978-80-7261-237-6
KARLÍČEK, Miroslav a KRÁL, Petr. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-3541-2.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-0787-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka & MIKEŠ, Jiří. Reklama Jak dělat reklamu - 4., aktualizované a doplněné vydání. Praha, Česko: Grada Publishing. 2018. ISBN 978-80-271-2119-9
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Můžete prosím blíže specifikovat rozpočet na ochutnávky v ČR – jednotková částka 600 tis. Kč, počet využití 2x. Jak konkrétně alokujete zdroje mezi náklady na ochutnávky, lidské zdroje, materiály v místě prodeje atd.
Pro ochutnávky hodláte využít řetězce jako například Tesco a Kaufland. Jednalo by se pouze o tyto zmiňované dva příklady nebo plánujete oslovit i ostatní řetězce. Zdůvodněte prosím svůj výběr.
Ve SWOT analýze uvádíte pouze jednu slabinu řady Super – málo příchutí. Když se zpětně podíváte na kvalitativní a kvantitativní výzkum, napadne vás ještě nějaká slabina?