Tato diplomová práce se zabývá analýzou a srovnáním přístupů České republiky, Velké Británie, Spojených států amerických a Kanady k problematice řízení pod vlivem alkoholu z pohledu marketingu. Práce obsahuje hloubkovou analýzu webových stránek a aktuálních kampaní, které se problematikou zabývají. Výsledkem je srovnání použití marketingových prvků, nalezení spojitostí a jejich rozdílů mezi vybranými státy.
Anotace v angličtině
This diploma theses focuses on a comparison of approaches to the issue of drink driving from the point of marketing in Czech Republic, Great Britain, United States of America, and Canada. Thesis includes deep analysis of selected websites and current campaigns which deal with this issue. The result is a comparison of the usage of different marketing elements, finding connections and differences among the selected states.
Klíčová slova
sociální marketing, alkohol za volantem, srovnání, kampaň, webová stránka
Klíčová slova v angličtině
social marketing, drink driving, comparison, campaign, website
Rozsah průvodní práce
92 stran (158 703 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá analýzou a srovnáním přístupů České republiky, Velké Británie, Spojených států amerických a Kanady k problematice řízení pod vlivem alkoholu z pohledu marketingu. Práce obsahuje hloubkovou analýzu webových stránek a aktuálních kampaní, které se problematikou zabývají. Výsledkem je srovnání použití marketingových prvků, nalezení spojitostí a jejich rozdílů mezi vybranými státy.
Anotace v angličtině
This diploma theses focuses on a comparison of approaches to the issue of drink driving from the point of marketing in Czech Republic, Great Britain, United States of America, and Canada. Thesis includes deep analysis of selected websites and current campaigns which deal with this issue. The result is a comparison of the usage of different marketing elements, finding connections and differences among the selected states.
Klíčová slova
sociální marketing, alkohol za volantem, srovnání, kampaň, webová stránka
Klíčová slova v angličtině
social marketing, drink driving, comparison, campaign, website
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury týkající se sociálního marketingu a sociální reklamy a na základě teoretického vymezení problematiky formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Na základě teoretických východisek zpracujte analýzu vybraných kampaní a webů v tuzemsku a v cílových státech.
3. Proveďte vyhodnocení analýz a vyvoďte závěry, zodpovězte výzkumné otázky a cíle práce.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury týkající se sociálního marketingu a sociální reklamy a na základě teoretického vymezení problematiky formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Na základě teoretických východisek zpracujte analýzu vybraných kampaní a webů v tuzemsku a v cílových státech.
3. Proveďte vyhodnocení analýz a vyvoďte závěry, zodpovězte výzkumné otázky a cíle práce.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-01-9.
DONOVAN, Rob a Nadine Hanley. Priciples and Practice of Social Marketing: an international perspective. Cambridge: Cambridge University Press, 2010. ISBN 9780521194501.
EWING, Michael T., ed. Social Marketing. Binghamton: Best Business Books, 2001. ISBN 0-7890-1716-4.
LEE, Nancy R. a Philip Kotler. Social Marketing: Behaviour Change for Social Good. 6th ed. Thousand Oaks: Sage Pulications, 2020. ISBN 9781544371863.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kol. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. 1. vyd. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4843-6.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-01-9.
DONOVAN, Rob a Nadine Hanley. Priciples and Practice of Social Marketing: an international perspective. Cambridge: Cambridge University Press, 2010. ISBN 9780521194501.
EWING, Michael T., ed. Social Marketing. Binghamton: Best Business Books, 2001. ISBN 0-7890-1716-4.
LEE, Nancy R. a Philip Kotler. Social Marketing: Behaviour Change for Social Good. 6th ed. Thousand Oaks: Sage Pulications, 2020. ISBN 9781544371863.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kol. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. 1. vyd. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4843-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Dvě ze srovnávaných zemí jsou velice pozitivně nakloněny k humoru v reklamě. Umíte si představit v těchto zemích aplikovat humor ve spojení s tématem, kterým se Vaše práce zabývá? Prosím Vaše stanovisko odůvodněte.
Uměla byste prosím definovat „morální apely“? Myslíte si, že je jejich využití vhodné v sociální reklamě proti řízení pod vlivem alkoholu? V jakých oblastech byste je v reklamě doporučila akcentovat?
Jak se k nulové toleranci alkoholu stavíte vy osobně? Vaše stanovisko prosím odůvodněte.
Studentka plně odpověděla na položené otázky. Zkušební komise položila následující doplňující otázky: Dle čeho jste vybírala porovnávané státy? (doc. Šramová) – studentka odpověděla na otázku. Neuvažovala jste o zpracování doporučení z porovnávaných zahraničních států do projektového části? (doc. Šramová) – studentka odpověděla na otázku.