Tato bakalářská práce se zabývá podcastingem a jeho uplatněním v marketingové komunikaci. Teoretická část se opírá o odbornou literaturu a definuje pojmy marketingová komunikace, online prostředí, obsahový marketing, podcasting a obsahuje základní informace o Public relations a s ním spojenou možnost využití podcastingu jako nástroje komunikace pro budování značky a podpory prodeje. Dále vymezuje význam a definici kvantitativního marketingového výzkumu, konkrétně dotazníkové šetření. Praktická část navazuje na teoretické poznatky a analyzuje podcasting v online prostředí v České republice. Na základě provedeného dotazníkového šetření je interpretováno uplatnění podcastingu a jeho možné využití jako nástroje marketingové komunikace.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with podcasting and its application in marketing communication. The theoretical part is based on the literature and defines the concepts of marketing communication, online environment, content marketing, podcasting and contains basic information about public relations and the associated possibility of using podcasting as a communication tool for brand building and sales promotion. It also defines the meaning and definition of quantitative marketing research, specifically the questionnaire survey. The practical part builds on theoretical knowledge and analyzes podcasting in the online environment in the Czech Republic. Based on the questionnaire survey, the application of podcasting and its possible use as a tool of marketing communication is interpreted.
Klíčová slova
Marketingová komunikace, online prostředí, obsahový marketing, podcast, podcasting, monetizace, Public relations
Tato bakalářská práce se zabývá podcastingem a jeho uplatněním v marketingové komunikaci. Teoretická část se opírá o odbornou literaturu a definuje pojmy marketingová komunikace, online prostředí, obsahový marketing, podcasting a obsahuje základní informace o Public relations a s ním spojenou možnost využití podcastingu jako nástroje komunikace pro budování značky a podpory prodeje. Dále vymezuje význam a definici kvantitativního marketingového výzkumu, konkrétně dotazníkové šetření. Praktická část navazuje na teoretické poznatky a analyzuje podcasting v online prostředí v České republice. Na základě provedeného dotazníkového šetření je interpretováno uplatnění podcastingu a jeho možné využití jako nástroje marketingové komunikace.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with podcasting and its application in marketing communication. The theoretical part is based on the literature and defines the concepts of marketing communication, online environment, content marketing, podcasting and contains basic information about public relations and the associated possibility of using podcasting as a communication tool for brand building and sales promotion. It also defines the meaning and definition of quantitative marketing research, specifically the questionnaire survey. The practical part builds on theoretical knowledge and analyzes podcasting in the online environment in the Czech Republic. Based on the questionnaire survey, the application of podcasting and its possible use as a tool of marketing communication is interpreted.
Klíčová slova
Marketingová komunikace, online prostředí, obsahový marketing, podcast, podcasting, monetizace, Public relations
1. Zpracujte teoretická východiska týkající se podcastů jako nového nástroje marketingové komunikace.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Analyzujte vybrané podcasty s důrazem na jejich využití v marketingové komunikaci.
4. Interpretujte výsledky a navrhněte možná doporučení pro využití podcastu v marketingových komunikacích.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska týkající se podcastů jako nového nástroje marketingové komunikace.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Analyzujte vybrané podcasty s důrazem na jejich využití v marketingové komunikaci.
4. Interpretujte výsledky a navrhněte možná doporučení pro využití podcastu v marketingových komunikacích.
Seznam doporučené literatury
LLINARES, Dario. 2018. Podcasting: New Aural Cultures and Digital Media. Palgrave Macmillan. ISBN: 978-3-319-90055-1.
NUZUM, Erik. 2019. Make noise: A creator's guide to podcasting and great audio storytelling. Workman Publishing. ISBN: 978-1-5235-0455-8.
OSVALDOVÁ, Barbora a kolektiv. 2020. Zpravodajství v médiích. Praha: Karolinum. ISBN: 978-80-246-4612-1.
YOUNG, Miles. 2018. Ogilvy o reklamě v digitálním věku. Svojtka&Co. ISBN: 978-80-256-2159-2.
RYAN, Damian. 2017. Understanding digital marketing: marketing strategies for engaging the digital generation. London: Kogan Page. ISBN: 978-074-9478-438.
Seznam doporučené literatury
LLINARES, Dario. 2018. Podcasting: New Aural Cultures and Digital Media. Palgrave Macmillan. ISBN: 978-3-319-90055-1.
NUZUM, Erik. 2019. Make noise: A creator's guide to podcasting and great audio storytelling. Workman Publishing. ISBN: 978-1-5235-0455-8.
OSVALDOVÁ, Barbora a kolektiv. 2020. Zpravodajství v médiích. Praha: Karolinum. ISBN: 978-80-246-4612-1.
YOUNG, Miles. 2018. Ogilvy o reklamě v digitálním věku. Svojtka&Co. ISBN: 978-80-256-2159-2.
RYAN, Damian. 2017. Understanding digital marketing: marketing strategies for engaging the digital generation. London: Kogan Page. ISBN: 978-074-9478-438.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Prezentace studentky probíhala formou čtením dlouhých textů zobrazených v prezentaci.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucí práce byly položeny tyto otázky (vedoucí ):
Aký bol postup pri tvorbe dotazníka? T.j. ktoré oblasti, vychádzajúc z teoretickej časti práce, boli v dotazníku obsiahnuté?
Či znamená výrok „respondenti byly automaticky přesunuti k demografické sekci dotazníku“?
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Mohla by autorka uvést explicitní definici podcastu, kterou ve své práci využívá?
Může autorka přiblížit, jaké informace přinesla s ohledem na výzkumný záměr dotazníková otázka 3, 5 a 6?
Jaké podcasty poslouchá autorka a za jakých podmínek je ochotná je finančně podpořit?