Bakalářská práce se zabývá analýzou vlivu vizuálního sdělení na příjemce tohoto sdělení pomocí oční kamery. V první části práce jsou definovány a vymezeny pojmy, které jsou důležité k porozumění části praktické, ve které je těchto pojmů využito v analýze dat získaných z eye trackingového šetření a osobních rozhovorů s participanty.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the analysis of the influence of visual communication on the recipients of this communication using an eye camera. The first part of the thesis defines concepts that are important for understanding the practical part, in which these concepts are used in the analysis of data obtained from the eye tracking survey and personal interviews with participants.
Keywords: visual communication, visual communication analysis, eye tracking
Rozsah průvodní práce
80 s. (87 344 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá analýzou vlivu vizuálního sdělení na příjemce tohoto sdělení pomocí oční kamery. V první části práce jsou definovány a vymezeny pojmy, které jsou důležité k porozumění části praktické, ve které je těchto pojmů využito v analýze dat získaných z eye trackingového šetření a osobních rozhovorů s participanty.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the analysis of the influence of visual communication on the recipients of this communication using an eye camera. The first part of the thesis defines concepts that are important for understanding the practical part, in which these concepts are used in the analysis of data obtained from the eye tracking survey and personal interviews with participants.
Keywords: visual communication, visual communication analysis, eye tracking
Zásady pro vypracování
1. Vypracujte rešerši literárních zdrojů a vymezte základní teoretické východiska pro zpracování práce.
2. Stanovte cíl a účel práce, formulujte výzkumné otázky a definujte metodiku výzkumu.
3. Představte a popište objekt výzkumu.
4. Uskutečněte šetření dle stanovené metodiky.
5. Proveďte analýzu a interpretaci získaných dat a zodpovězte výzkumné otázky.
6. Vyhodnoťte přínos práce a formulujte závěry.
Zásady pro vypracování
1. Vypracujte rešerši literárních zdrojů a vymezte základní teoretické východiska pro zpracování práce.
2. Stanovte cíl a účel práce, formulujte výzkumné otázky a definujte metodiku výzkumu.
3. Představte a popište objekt výzkumu.
4. Uskutečněte šetření dle stanovené metodiky.
5. Proveďte analýzu a interpretaci získaných dat a zodpovězte výzkumné otázky.
6. Vyhodnoťte přínos práce a formulujte závěry.
Seznam doporučené literatury
BERGSTROM, Jennifer Romano a Andrew Jonathan SCHALL, 2014. Eye Tracking in User Experience Design. Morgan Kaufmann, 400 s. ISBN 9780124081383. https://doi.org/10.1016/C2012-0-06867-6.
DUCHOWSKI, Andrew T., 2017. Eye Tracking Methodology: Theory a Practice. 3rd. Switzerla: Springer International Publishing, 366 s., ISBN 9783319578811.
HEMBREE, Ryan, 2006. The Complete Graphic Designer: A Guide to Understanding Graphics and Visual Communication. Rockport Pub. ISBN 9781592532599.
HORNÝ, Stanislav, 2004. Vizuální komunikace firem. Vyd. 1. V Praze: Oeconomica, s. 53. ISBN 8024507625.
KOZEL, Roman. 2006. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada, 277 s. Expert. ISBN 802470966X.
MACHIN, David, 2014. Visual Communication: (Handbooks of Communication Science). De Gruyter Mouton, ISBN 978-3110255485.
WEDEL, Michel a Rik PIETERS. 2008. Eye Tracking for Visual Marketing. United States: Now publishers, ISBN 9781601981547.
Seznam doporučené literatury
BERGSTROM, Jennifer Romano a Andrew Jonathan SCHALL, 2014. Eye Tracking in User Experience Design. Morgan Kaufmann, 400 s. ISBN 9780124081383. https://doi.org/10.1016/C2012-0-06867-6.
DUCHOWSKI, Andrew T., 2017. Eye Tracking Methodology: Theory a Practice. 3rd. Switzerla: Springer International Publishing, 366 s., ISBN 9783319578811.
HEMBREE, Ryan, 2006. The Complete Graphic Designer: A Guide to Understanding Graphics and Visual Communication. Rockport Pub. ISBN 9781592532599.
HORNÝ, Stanislav, 2004. Vizuální komunikace firem. Vyd. 1. V Praze: Oeconomica, s. 53. ISBN 8024507625.
KOZEL, Roman. 2006. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada, 277 s. Expert. ISBN 802470966X.
MACHIN, David, 2014. Visual Communication: (Handbooks of Communication Science). De Gruyter Mouton, ISBN 978-3110255485.
WEDEL, Michel a Rik PIETERS. 2008. Eye Tracking for Visual Marketing. United States: Now publishers, ISBN 9781601981547.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách. Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Bylo by možné testovat vizuální sdělení s využitím umělé inteligence?
2. Jaká je výhoda oproti sledování pohybů myši při analýze webů a uživatelských rozhraní?
3. Jaké jsou náklady na pořízení oční kamery?
Student plně zodpověděl položené otázky a dokonce předložil u otázky č.1 – ukázku testování s využitím umělé inteligence.