Předmětem práce je sestavení efektivní komunikační strategie pro internetový obchod se superbylinami a sběratelskými potřebami. Teoretická část práce zahrnuje literární rešerši východisek z oblasti marketingové komunikace a popis specifik trhu. Praktická část obsahuje vypracování analýzy konkurence, SWOT analýzy a popis dosavadní komunikace podniku. Následuje realizace a vyhodnocení primárního šetření formou polostrukturovaných rozhovorů a dotazníkového šetření. V projektové části práce je na základě východisek ukotvených v teoretické části a výsledků šetření v části praktické vypracována komunikační strategie.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with forming an effective communication strategy for an online store selling herbs and collecting supplies. The theoretical portion contains the literary recherche of possible avenues for marketing communication and the description of the specifics of the market. The practical portion contains an analysis of possible competition, the SWOT analysis, and a review of the company's communication up until this point. This portion continues by conducting and reviewing the primary inquiry in the form of semi-structured interviews and questionnaires. The project portion then produces a communication strategy based on the conclusions made in the theoretical portion and the results of the inquiry made in the practical portion.
Klíčová slova
e-commerce, komunikační strategie, marketingová komunikace, online komunikace
Klíčová slova v angličtině
communication strategy, e-commerce, marketing communication, online communication
Rozsah průvodní práce
80 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem práce je sestavení efektivní komunikační strategie pro internetový obchod se superbylinami a sběratelskými potřebami. Teoretická část práce zahrnuje literární rešerši východisek z oblasti marketingové komunikace a popis specifik trhu. Praktická část obsahuje vypracování analýzy konkurence, SWOT analýzy a popis dosavadní komunikace podniku. Následuje realizace a vyhodnocení primárního šetření formou polostrukturovaných rozhovorů a dotazníkového šetření. V projektové části práce je na základě východisek ukotvených v teoretické části a výsledků šetření v části praktické vypracována komunikační strategie.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with forming an effective communication strategy for an online store selling herbs and collecting supplies. The theoretical portion contains the literary recherche of possible avenues for marketing communication and the description of the specifics of the market. The practical portion contains an analysis of possible competition, the SWOT analysis, and a review of the company's communication up until this point. This portion continues by conducting and reviewing the primary inquiry in the form of semi-structured interviews and questionnaires. The project portion then produces a communication strategy based on the conclusions made in the theoretical portion and the results of the inquiry made in the practical portion.
Klíčová slova
e-commerce, komunikační strategie, marketingová komunikace, online komunikace
Klíčová slova v angličtině
communication strategy, e-commerce, marketing communication, online communication
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k problematice tvorby komunikační strategie pro internetový obchod se zaměřením na nízkonákladové nástroje.
2. Stanovte cíle práce, výzkumné otázky a výzkumné metody.
3. Popište dosavadní situaci internetového obchodu HighBaron.cz.
4. Realizujte kvalitativní výzkum formou individuálních rozhovorů. Vyhodnoťte jej a jeho výsledky interpretujte.
5. Realizujte kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření. Vyhodnoťte jej a jeho výsledky interpretujte.
6. Zpracujte analýzu konkurence na základě kritérií získaných z výsledků primárního šetření.
7. Zpracujte SWOT analýzu na základě sekundárních dat a výsledků primárních šetření.
8. Interpretujte výsledky všech výzkumů a odpovězte na výzkumné otázky.
9. Navrhněte komunikační strategii pro internetový obchod HighBaron.cz.
10. Formulujte závěry, možnosti a limity realizace projektu/kampaně.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k problematice tvorby komunikační strategie pro internetový obchod se zaměřením na nízkonákladové nástroje.
2. Stanovte cíle práce, výzkumné otázky a výzkumné metody.
3. Popište dosavadní situaci internetového obchodu HighBaron.cz.
4. Realizujte kvalitativní výzkum formou individuálních rozhovorů. Vyhodnoťte jej a jeho výsledky interpretujte.
5. Realizujte kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření. Vyhodnoťte jej a jeho výsledky interpretujte.
6. Zpracujte analýzu konkurence na základě kritérií získaných z výsledků primárního šetření.
7. Zpracujte SWOT analýzu na základě sekundárních dat a výsledků primárních šetření.
8. Interpretujte výsledky všech výzkumů a odpovězte na výzkumné otázky.
9. Navrhněte komunikační strategii pro internetový obchod HighBaron.cz.
10. Formulujte závěry, možnosti a limity realizace projektu/kampaně.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vydanie druhé, rozšírené a prepracované. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2018, 398 s. ISBN 9788087500941.
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5769-8.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 9788026209829.
TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 2017. Expert (Grada). ISBN 9788027102068.
CLOW, K. E a Baack, D. Integrated advertising promotion and marketing communications. Harlow: Pearson Educaton Limited, 2018. ISBN 1-292-22269-7
FLEISHER, Craig S. a Babette E. BENSOUSSAN. Business and competitive analysis: effective application of new and classic methods. Second edition. Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Education, 2015. ISBN 0133086402.
SHIMP, Terence A. Advertising, promotion and other aspects of integrated marketing communication. 10th edition. Mason, OH: Cengage, 2017. ISBN 978-1-337-28265-9.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vydanie druhé, rozšírené a prepracované. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2018, 398 s. ISBN 9788087500941.
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5769-8.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 9788026209829.
TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 2017. Expert (Grada). ISBN 9788027102068.
CLOW, K. E a Baack, D. Integrated advertising promotion and marketing communications. Harlow: Pearson Educaton Limited, 2018. ISBN 1-292-22269-7
FLEISHER, Craig S. a Babette E. BENSOUSSAN. Business and competitive analysis: effective application of new and classic methods. Second edition. Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Education, 2015. ISBN 0133086402.
SHIMP, Terence A. Advertising, promotion and other aspects of integrated marketing communication. 10th edition. Mason, OH: Cengage, 2017. ISBN 978-1-337-28265-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou /diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Ve Vašem diplomovém projektu na s. 42 uvádíte přehled odpovědí respondentů na otázku, jaká kritéria jsou pro ně při nákupu superbylin důležitá. Z výsledku výzkumu je patrné, že se jedná primárně o kvalitu surovin. Velmi vysoké očekávání je i u prostředí, které musí být důvěryhodné. Mohl byste prosím specifikovat, jak lze docílit zvýšení „důvěryhodnosti prostředí“ v kamenné prodejně? Je důvěryhodnost prostředí v marketingové komunikaci standardně měřená hodnota? Proč ano/ne?
Internetový e-shop highbaron.cz, kterým se v práci zabýváte, používá v komunikaci u popisů produktů „svitky“. Mohl byste prosím zkusit uvést konkrétní příklady, při kterých je komunikace na svitcích nepraktická, a to vzhledem k online i offline komunikačním kanálům?
Ve Vaší diplomové práci se zaměřujete na cílovou skupinu 18-30 let. Mohl byste prosím specifikovat, jakými komunikačními postupy a zda lze u této cílové skupiny získat „věrnost“? Student zodpověděl všechny dotazy.