Bakalářská práce je zaměřena na stanovení koncentrace stopových prvků v českých medech. V teoretické části je popsáno rozdělení medu a jeho složení. Dále jsou zde popsány stopové prvky a analytické metody pro stanovení stopových prvků. V praktické části je popsána příprava vzorků a naměřené výsledky. Všechny výsledky jsou zhodnoceny a porovnány s literaturou.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on determining the concentration of trace elements in Czech honey. The theoretical part describes the distribution of honey and its composition. Furthermore, trace elements and analytical methods for the determination of trace elements are described here. The practical part describes the preparation of samples and measured results. All results are evaluated and compared with the literature.
Bakalářská práce je zaměřena na stanovení koncentrace stopových prvků v českých medech. V teoretické části je popsáno rozdělení medu a jeho složení. Dále jsou zde popsány stopové prvky a analytické metody pro stanovení stopových prvků. V praktické části je popsána příprava vzorků a naměřené výsledky. Všechny výsledky jsou zhodnoceny a porovnány s literaturou.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on determining the concentration of trace elements in Czech honey. The theoretical part describes the distribution of honey and its composition. Furthermore, trace elements and analytical methods for the determination of trace elements are described here. The practical part describes the preparation of samples and measured results. All results are evaluated and compared with the literature.
Prostudujte dostupnou literaturu a informační zdroje vztahující se k zadanému tématu.
Proveďte optimalizaci mineralizace medu.
Koncentrace kovů stanovte vhodnou metodou.
Naměřená a vypočtená data zpracuje a dosažené výsledky kriticky zhodnoťte.
Zásady pro vypracování
Prostudujte dostupnou literaturu a informační zdroje vztahující se k zadanému tématu.
Proveďte optimalizaci mineralizace medu.
Koncentrace kovů stanovte vhodnou metodou.
Naměřená a vypočtená data zpracuje a dosažené výsledky kriticky zhodnoťte.
Seznam doporučené literatury
[1] MADEJCZYK, Maria a Danuta BARALKIEWICZ, 2008. Characterization of Polish rape and honeydew honey according to their mineral contents using ICP-MS and FAAS/AES. Analytica Chimica Acta. ScienceDirect, 617(12), 11-17. ISSN 00032670
[2] SILVA, Priscila Missio da et al., 2016. Honey: Chemical composition, stability and authenticity. Food Chemistry. ScienceDirect, 196, 309-323. ISSN 0308-8146
[3] BERNARD FRAY, Laurent a Martin KUSSMANN, 2010. Mass spectrometry and nutrition research. Cambridge: Royal Society of Chemistry. ISBN 978-184-9730-365
[4] Vědecké zdroje zahrnuté v databázích Web of Science, ScienceDirect, SciFinder Scholar, Medline aj.
Seznam doporučené literatury
[1] MADEJCZYK, Maria a Danuta BARALKIEWICZ, 2008. Characterization of Polish rape and honeydew honey according to their mineral contents using ICP-MS and FAAS/AES. Analytica Chimica Acta. ScienceDirect, 617(12), 11-17. ISSN 00032670
[2] SILVA, Priscila Missio da et al., 2016. Honey: Chemical composition, stability and authenticity. Food Chemistry. ScienceDirect, 196, 309-323. ISSN 0308-8146
[3] BERNARD FRAY, Laurent a Martin KUSSMANN, 2010. Mass spectrometry and nutrition research. Cambridge: Royal Society of Chemistry. ISBN 978-184-9730-365
[4] Vědecké zdroje zahrnuté v databázích Web of Science, ScienceDirect, SciFinder Scholar, Medline aj.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila komisi výsledky své bakalářské práce. Poté byla komise seznámena s posudky a hodnocením vedoucího a oponenta (hodnocení vedoucího: B – velmi dobře, hodnocení oponenta: C – dobře). V rámci posudků byly studentce položeny následující dotazy oponenta:
1. Jak jste postupovala při vyhodnocování dat získaných při analýze na přístrojích?
2. Jaké další sloučeniny by se daly použít pro mineralizaci vzorku?
3. Jaké jsou detekční limity uvedených instrumentálních metod?
Poté byla vedena diskuze o bakalářské práci, během které byly jednotlivými členy komise položeny následující dotazy:
Burešová: Co bylo přesně cílem práce? Sledovat kontaminanty nebo látky vhodné pro organismus z nutričního hlediska? ZODPOVĚZEN ČÁSTEČNĚ
Studentka potvrdila hodnocení vedoucího diplomové práce, prokázala, že danou problematiku ovládá v potřebném rozsahu a souvislostech. Na otázky komise odpovídala věcně, správně, ale méně pohotově.